Přehled nejlepších Yamaha motorek

Vážení pravidelní i nepravidelní čtenáři našeho moto blogu, jak je v posledních měsících naším dobrým zvykem, snažíme se vždy alespoň jeden z článků v měsíci věnovat popisu a shrnutí aktuálního portfolia některé z předních světových motocyklových značek. Již jsme tu měli BMW, Kawasaki, KTM a nyní přišla na řadu světová Japonská „dvojka“, a to značka YAMAHA. Yamaha byla má první motorka, na kterou nikdy nezapomenu, a vždy na ni rád budu vzpomínat. Dokonce si hraju s myšlenkou, že bych si ji časem pořídil jako veterána a dal si ji postupně do stavu, jako by právě sjela z výrobní linky. Možná se k ní také někdy v blogových článcích dostaneme, ale to nám ukáže až budoucnost, případně zájem od Vás, našich zákazníků a čtenářů. Historie je krásná, ale pojďme se mrknout na ty aktuální bomby, co Yamaha nabízí.

Jak je tomu i u jiných značek v rámci zefektivnění výrobních nákladů, následného servisu a zkapacitnění výroby, má značka vyvinuty vždy určité řady motorů, kolem kterých následně staví motocykly dle různého zaměření. V případě motocyklů Yamaha jsou to velmi povedené pohonné jednotky CP2, CP3, CP4… V konečném důsledku si vybere každý, jen záleží na tom, jakou zvolí jízdní pozici a určení stroje, a jestli ti jde o vteřiny na okruhu, pohodu na okrsce, tisíci kilometrovém tripu nebo bláto až v trenkách 😊

Super Sport

Kapotované „mrchy“, které jsou inspirované závodními stroji prohánějícími se po závodních okruzích po celém světě a končící pravidelně na bednách. Pro mladé pušky a začínající jezdce je tu samozřejmě kategorie YZF-R125, následovaná velmi obratnou a mrštnou YZF-R3, která v rukách zkušeného jezdce dokáže v utažených zatáčkách udělat vrásky na čele princátkům a princeznám na mnohem silnějších strojích, kdy následně u nejbližší benzinové pumpy s Latéčkem v ruce nevěřícně kroutí hlavou, jak je to jen možné, „vždyť já mám přeci litr“. 😊 A to, co jí chybí na výkonu v přímce, dožene s přehledem v zatáčce 😊

Legendární Yamaha R3 je inspirována vítězným závodním strojem Yamaha M1 MOTO GP.

Dalším stupněm máš hbitou a osobitou R7 v krásných barvách k 60letému výročí firmy. O stupínek výš se nachází rychlopalná zbraň střední ráže zvaná YZF-R6, která je v rukou povolaných jezdců téměř nechytatelná 😊. No a nakonec je tu vrchol potravního řetězce kapotovaných modelů Yamahy, a to stroj YZF-R1 a R1M. Nejsilnější a nejrychlejší, nejvybavenější a nejdotaženější mašina, co v nabídce Yamahy najdeš za bezmála 700 000 Kč.

Yamaha R1 s nejmodernějším elektronickým závodním odpružením Öhlins (ERS) včetně předních antikavitačních vzduchových vidlic NPX.

Hyper Naked

Kapoty jsou fajn, krásně se na ně dívá, někomu i jezdí, ale neoddiskutovatelně je nejprodávanější skupina motorek od Yamahy právě kategorie Hyper Naked. Na začátek je potřeba říct, že jednotný vzhled celé řady budí kontroverzi v řadách motocyklových nadšenců a dělí svět na dva nesmiřitelné tábory (líbí-nelíbí). Když se na tyto motorky však podíváme tím, co nabízí pro jezdce, objektivně jim tak není co vyčítat, protože celá kategorie je opět široce rozkročená od MT-125, přes MT-03 k MT-07, což je dlouhodobě nejprodávanější typ z portfolia Yamahy a ten, kdo ji má nebo na ní jel, potvrdí, že oprávněně, protože těch 54kw a 184kg váhy je na silnici tak akorát porce zábavy, kterou jsi schopný ukočírovat, a zároveň se pohybovat kolem legálních limitů, aniž by ses nudil…

Kombinace motoru CP3 s vysokým točivým momentem a agresivní kapotáže dělá z modelu MT-09 jeden z nejpůsobivějších motocyklů v nabídce značky Yamaha. 

Motor CP2 mohu s klidem doporučit 😊, dalším v řadě je malý benzinový reaktor s koly a řídítky pojmenovaný MT-09 a ještě více vyšperkovaná verze MT-09SP, kdo ji sedlal nebo sedlá, potvrdí, že není o čem, tříhrnek jede prakticky pořád a ty se nestíháš smát do helmy. No a samozřejmě i v této kategorii najdeme zástupce litrového bajku odvozeného od R1, a to MT-10 a MT-10SP. Co o ní napsat? Snad jen, to se musí zažít…Jdi, půjč si ji a garantuji, že si ji budeš chtít odvézt domu 😊

Brutální sportovní naháč MT-10 SP s elektronicky řízeným odpružením se šoupátkovým ventilem se 6 režimy od společnosti Öhlins.

Sport Heritage

Aktuálně nejvíc trendy skupina motorek, kde se kombinuje vzhled inspirovaný klasikou 70. a 80. let s moderní technikou uvnitř, a jezdíš-li rád/a kochačky s pravidelnou zastávkou u kavárny a tvůj styl je vidět na metry daleko, je to kategorie právě pro tebe. Stejně jako jsem popisoval v kategoriích výše, je zde zastoupena skupina malých motorek tzn. XSR 125, XSR 700 až po XSR 900, jejíž design je za nás velmi povedený a s přibývajícími roky bude jen dozrávat. Vezmeš-li jízdní vlastnosti Naked biku a dáš-li mu vzhled retro motorky, vzniká ti řada XSR. Mírná odlišnost je ve výšce posezu a poloze řídítek, která může více vyhovovat vyšším jezdcům.

Pod slupkou modelu XSR900, závodního motocyklu z 80. let se skrývají výkonné technologie. 

Sport Touring

Dnešní doba přeje cestování a dlouhým výletům po blízkém i vzdálenějším okolí a s tím je spojen důraz na vybavení, spolehlivost a komfort. Všechny tyto atributy splňuje kategorie čítající 4 motocykly z řady TRACER. Tentokrát již výrobce přeskakuje varianty se 125ccm a 300ccm a začíná rovnou na odladěném motoru CP2 v modelu TRACER 700, následováno třívalcovým cestovatelem TRACER 900. Oba tyto typy nabízí velký počet doplňků, kterými můžeš motocykl doladit a dovybavit nebo si můžeš urči, některý fabrický set a vzít si ho rovnou z výroby, ať už je to GT nebo GT+. Pojďme si říct, že na těchto motocyklech dojedeš na kraj světa a zpět spolu se svojí krásnější a jemnější polovičkou, aniž by byla nespokojená 😊

Úsporný motor CP3 o objemu 890 ccm umožňuje jízdu jakoukoli rychlostí a možnost na TRACERU 9 ujet více než 350 km na jednu nádrž.

Adventure

Rally Dakar, tak od toho se to všechno jakože odvíjí… vezmeš-li osvědčený motor, postavíš kolem něj úzkou a obratnou motorku s vysokými zdvihy, pohodlné sedlo a zaměříš-li se na dokonalou ergonomii při jízdě v sedle, ale i ve stupačkách, pak dostáváš osvědčenou adventure mašinu TENERE 700 a její odvozeniny jako Rally edition, World Raid a World Rally. Nebudu zabíhat do detailů a popisovat, co která nabízí, ale mrkni na stránky Yamahy a jestli je právě tato kategorie ta, která je tvému srdci nejblíž, nezbývá než rozbít prasátko a objednávat, protože určitě neprohloupíš.

Model Ténéré 700 Explore je ideální na delší trasy díky možnosti připevnění zavazadel a pohodlných sedadel.

Offroad

Když narazíš na terén, kde se TENERE ztrácí nebo si ji nechceš huntovat na oblíbeném poli nebo motokrosové trati za domem ve vedlejší vesnici, nezbývá ti než si pořídit některou z krosových mašin, které Yamaha také produkuje, najdeš zde typy jako WR450F, WR250F, YZ 450F Monster nebo TTR 125 až po mašiny pro nejmenší divočáky jako je PW50, která možná právě z toho tvého potomka udělá světového šampiona. Nabídka je samozřejmě širší a přesný typ je nejlepší konzultovat s odborníky v Yamaha showroomu.

PW50 je skvělá volba pro začátek, motorka se snadno ovládá, takže je jízda bezpečná a zábavná. K dispozici je omezovač plynu, se kterým prckovi nastavíš maximální rychlost. 

Niken

Taková specialitka mezi motorkama je NIKEN, je to vlastně hodně nadneseně řečeno taková MT09 se zdvojenou vidlicí a dvěma koly vepředu - tzn. takový trike. Inženýři z Yamahy si dali velmi záležet na tom, aby tento typ motorky vyladili do posledního detailu a dotáhli ji k dokonalosti. Opět se tu setkává určitá vize budoucnosti a změna přístupu se zavedenými standardy. Ovšem, jestli to píšu u jiných motorek, u této to platí dvojnásob – nevěříš-li, svez se… Není to dokonalá motorka a sama má také své limity. Byli jsme svědkem jedné události na testovacích dnech Yamahy, kdy si říkáš, že dvě přední kola nemůžou uklouznout a ejhle mohou… jeden borec, co nás předjížděl, rychlost opravdu v zatáčce přehnal a poslal NIken do škarpy stylem pilota ultralightu 😊 ovšem to není o motorce, ale o člověku,  který ji řídí… 😊

 Inovativní přední část tohoto prémiového sportovního stroje s nakláněním dvojice předních kol zajišťuje špičkové jízdní vlastnosti v zatáčkách a lepší pocit stability.

Merch Yamaha

Yamaha si stejně jako jiní světoví výrobci uvědomuje sílu své značky a úspěchy na poli motoristického sportu a má v nabídce poměrně velké množství doplňků a výbavy. Nám se například líbí, moto koberce, které jsou základ garážové výbavy k tvému bajku nebo tričko a pásek, kterým dáš jasně najevo, která značka je prostě ta nejlepší.

Tričko FABIO QUARTARARO 20 Yamaha

Každý z nás má v srdci místo pro tu svou první, aktuální nebo vysněnou motorku. Yamaha nedělá nic výjimečně a nečekaně, a právě možná proto, to místo v srdcích a garážích spokojeně obývá u tisíců motorkářů po celém světě.

 

Vláďa

V případě jakýchkoliv dotazů piš info@motojomax.cz

Sleduj nás taky na facebooku nebo na instáči s hashtagem #motojomaxcz. 

 facebook_motojomax  logo_instagram_male   linkedin_motojomax        youtube-1837872_640

zdroj obrázků: yamaha-motor.eu, google.com