Recenze Kawasaki Z900 MY22

Vítám tě u dalšího článku na našem blogu.

Tentokrát jsme si dali za cíl vám trošku přiblížit a ukázat motorky, které nám prošly garáží, rukama a srdcem, některé kratší dobu, některé delší a některé navždy😊

Nebudeme popisovat všechny stroje, které jsme vlastnili, sedlali nebo na nich jeli, to by asi nikoho z Vás nebavilo, a protože jsme s Marťasem zapálení motorkáři, asi nemáme ani tolik místa na hostingu😊, ale pokusíme se udělat takový postupný výběr, krátký seriál, kde si některé kousky ukážeme a představíme. Nemáme za cíl dělat plnohodnotné recenze, jelikož ani nejsme profesionální redaktoři, ale spíš se budeme snažit popsat naše pocity z jízdy a chování jednotlivých motorek tak, jako bychom si o tom povídali třeba u nás v obchodě😊

Výsledek ankety na našem Instagramovém profilu Motojomaxcz.

Nemohli jsme se rozhodnout, čím začneme, a tak jsme na Instagram vystavili anketu (Yamaha XJR 1300SP, Benelli 502c nebo Kawasaki Z900), kde jsme Vás požádali o spolupráci s výběrem prvního tématu, a vy jste si vybrali Z900, chápu…😊 Mimochodem jestli ještě nesleduješ náš IG a FB, naprav to…

facebook_motojomax  logo_instagram_male        

 

Jak to s Kawasaki Z900 začalo?

Nějakou dobu jsem vlastnil skvělé, legendární a mé vysněné XJR 1300SP RP02, ale stále ve mě hlodalo to přesvědčení, že jsem dost „mladej“ na to, aby to byla moje poslední motorka… Dostaneme se k ní v některých z příštích článků, ale každopádně mě, jak to tak bývá, na poslední předcovidové výstavě Motocykl, uhranula Z900. Vrtalo mi to v hlavě a uvažoval jsem o ní, ale stále mi v garáži stálo XJR, na které byla radost pohledět a motor byl mňam… každopádně miska na pomyslných vahách se překlopila k Z900 a já začal shánět, když jsme se rozhodl, že XJR půjde o dům dál a našel mu ženicha.

Bylo to v době raného COVIDu, což jak jsem posléze zjistil, byl docela oříšek.. Kam jsem zavolal nebo se dojel informovat, bylo mi řečeno, motorky nejsou a nevíme jestli budou, něco máme objednáno, ale je to boj vůbec něco sehnat… Štěstí se na mě usmálo, když jsem se dojel podívat samozřejmě s respirátorem a desinfekcí v bundě do G-MOTO v Praze a slovo dalo slovo a šikovný prodejce mi říká, kdyby Vám nevadila ta zelená barva, „chtěl jsem původně černou“, tak bych jednu dokázal sehnat, máme ji objednanou a hledáme pro ni majitele… nebylo nad čím váhat… ořezanou verzi 70kw jsem nechtěl z podstaty, přeci si nekoupím našlapanou motorku, která má ale ořezaný výkon… zaplatil jsme zálohu a čekal… 

Převoz Kawasaki Z900 do České republiky.

 

Vybalená Kawasaki Z900 v celé své kráse.. No není to nádhera?

Mimochodem není to reklama, je to jen popis velmi pozitivní zkušenosti s obchodním přístupem v G-Moto, kde mě informovali o každém kroku mojí motorky a z vybalení mi udělali celý seriál fotek..  Za mě prostě perfektní a mnozí „úspěšnější„ dealeři by se od nich mohli učit. 

Na začátku března přišel den D, kdy se dalo konečně odjet po vlastní ose, neváhal jsem ani minutu, sbalil věci, Marťase a vyrazili jsme pro Z900.  Co Vám budu povídat, první osobní setkání bylo něco, co si u každé motorky neskutečně užívám… Krása, nádhera a blesk, který se objeví jen jednou 😊 

Kawasaki Z900 MY22 při převzetí.

 

A jak hodnotím Kawasaki Z900?

Geniální !

Proč jsem si vybral právě Z900 a jaké to sní vlastně bylo? Ti, kdo mě znáte, víte, že si zakládám na ovladatelnosti, robustnosti, zábavnosti a kvalitním zpracováním. Všechny tyto aspekty pro mě Kawa splňovala a vlastně na trhu nebylo nic moc zajímavějšího, alespoň v mých očích za podobné peníze.

Na rovinu musím říct, že moje náklonnost k zelené značce pramení z fanouškovství a obdivu směrem JR65 😊

Motorka mi neskutečně sedla, kdo říká, že se na ní nevejde 2m chlap, kecá. Úplně v pohodě se na ní dá jezdit, máte na ní takový lehce nahrbený, přinasratý posez s vahou lehce na ruce, ale s příjemným a jistým úchopem a pocitem v řídítkách od předního kola při jakékoliv situaci. Motoricky je to balzám na uši a srdce, téměř litrový 4 válec zajišťuje to, že motorka táhne jak lokomotiva, „chápej ve srovnání s podobným objemem nebo podobným stylem moto“, je skoro jedno co máš za kvalt na konci vesnice, vždycky se to sebere jak potřebuješ a pro předjíždění je potřeba si jen rozmyslet, kolik jich před sebou dáš na jedno vrknutí… 😊 Naprosto kultivovaný projev je korunován úžasným chrčením ze sání, když dostává pořádně napít a držíte ji v horním spektru otáček, nutí to člověka mít zařazeno o kvalt míň, držet ji o 1000ot/min víc, aby ten zvuk měl hned a nebo nejlépe pořád.  Dokonce i v kombinaci se standardní koncovkou výfuku, umí zazlobit a lehce si odprdnout při podřazování a zavření plynu, což mě u EURO 5 potěšilo a vlastně dost překvapilo 😊

Co bych na Z900 změnil?

Co bych na ní změnil, jsou asi dvě věci, první je sedlo, prvních 100 km je ok, ale potom se na něm s mojí zadelí docela těžce hledá pozice a při tripu do Jeseníků a k polským hranicím jsem od půlky cesty začínal zažívat pocity, které jsem doufal, že mojí HETERo nátuře zůstanou navždy skryty 😊

Kawasaki Z900 na cestách.

Druhou věcí je aplikace na záznam tras a komunikaci s motorkou, jako ne, že by se nedala spojit nebo nenabíhala, ale tak nějak jelikož se ve světě IT pohybuji už docela dlouho, bych si představoval trošku větší stabilitu, přesnost práce s GPS a zajištění komunikace s motorkou. Nevím, jestli to bylo konkrétním kusem nebo mým jablečným telefonem, ale nebylo to vždy ideální, občas neuměla zaznamenat trasu, někdy se odpojila, někdy neukazovala události apod… bylo toho za mě trošku víc, než bych čekal. Na druhou stranu je potřeba říct, že je to čistě jen propojení budíku s aplikací, žádné pokročilé funkce nehledejte a záznam zařazeného kvaltu jsem nikdy k ničemu nevyužil, ale to bude mnou, protože mě to díky absenci jízd na okruhu nikdy nezajímalo.

Celkový dojem a spotřeba

Celkově bych motorku shrnul jako skvěle zábavnou, ovladatelnou a velice přívětivou. Ten, kdo má mezi ušima i něco jiného než provázek, si ji je schopný velmi bezpečně užít a když potřebuje, není nutné vždy jen tahat. Například při dálkové cestě cca 300km mě dokázala při pohybování se kolem 100 -110 km/h cestovní rychlostí překvapit i spotřebou, kde jsem se i s válcem za zády pohyboval kolem 4,5l/100km. U motorek spotřebu neřeším, ale když mi v jednu chvíli začínal přibývat dojezd, bylo to více než příjemné. Motorku už nevlastním, po skvělých tisících kilometrech společných cest jsem zase zatoužil po jiné, ale o tom zase někdy v příštím článku…

Kdyby Vás k motorce zajímalo cokoliv, není problém se mi ozvat a rád Vám předám svoje zkušenosti nebo zážitky.

Budu rád, když nám dáte vědět, jestli tě článek a popis bavil nebo jestli ti tam něco chybělo.

 

Čím jsem měl Kawu vybavenou?


Vláďa

V případě jakýchkoliv dotazů piš info@motojomax.cz

Sleduj nás taky na facebooku nebo na instáči s hashtagem #motojomaxcz. 

 facebook_motojomax  logo_instagram_male   linkedin_motojomax        youtube-1837872_640

zdroj obrázků: vlastní zdroj