Jomaxácké motovýlety IV.

Ahoj, dneska mám chuť se projet trošku svižněji, takže žádné kevlarové džíny a lehkou bundu, ale navlíkám se do kombinézy a sportovních bot. Startuju motorku, nechám ji chvilku ohřát, dneska to bude potřeba. Ještě helmu a rukavice s karbonovými chrániči a vyrážím. Prvních pár kilometrů ohřeju gumy a jde se na to :)

Tuto trasu mám obvzlášť rád, střídají se rovinky s táhlýma zatáčkama a místama i pěkně utaženejma vracákama :)

Kutná Hora - Tak jdeme na to, začínám v Kutné Hoře u čerpačky MOL, doplním nádrž až po víčko, ať se nemusím po cestě zdržovat.

Malín - na prvním kruháku doprava a směr předměstí Malín, přejedeš Malínský most a dej bacha na radary, jsou hned dva po sobě, pak přejedeš most a seš v

Nových Dvorech - mě teda jako NOVÝ moc nepřijdou, ale mají tam hned vlevo za semaforem fajn hospodu a dobrý parking na moto. Takže projedeš Dvorama a máš před sebou luxusní rovinku v kaštanové áleji, cca 1 km, kde se dá vyzkoušet maximálka. Na konci je moc pěknej dvojitej protahovák, a když ho projedeš, tak koukni doleva, kde se nachází zámek Kačina. To už jsi ale ve Svatém Mikuláši.

Zámek Kačina

Svatý Milkuláš - Moc pěkný místo, motorku můžeš nechat na parkovišti u hospůdky Kozlovna a pak buďto projít zámek nebo se podívat do zahrad a fláknout s sebou do trávy a dát chvilku voraz:) Pak tě čeká řada rovinek a táhlých zatáček přes

Kobylnici do Bernardova - hned za cedulí konec obce jsou dvě naprosto luxusní zatáčky na koleno a pokračují táhlými zatáčkami a rovinkou kolem kamenolomu, celou tuto cestu jedeš v lese a když je sluníčko = nemá to chybu. Když vyjedeš z lesa dolů z kopce.. jukni vlevo, kde uvidíš 4 komíny elektrárny Chvaletice. Před tebou je pak vesnice

Zdechovice - abych zjišťoval, co tam zdechlo, mně nikdy moc nebralo, takže projedeme šílenou rychlostí 40km za hodinu, dáme rovinku do Spytovic a pak ještě jednu skoro kilometrovou na maximálku a na konci doprava směr

Přelouč - když vlítneš do města, tak cca po 500metrech je zmrzlina s parkovištěm, pak na kruháku se můžeš dát druhou odbočkou do centra na náměstí, kde maj pěknej kostel. Pak se vrátíš na hlavní směr Pardubice, od poslední křižovatky je ta 50 nekonečná, ale doporučuju vydržet, zdržujou se tam dost často benga. Pak tě čeká opět kilometrová luxusní rovinka, která tě dovede přes koleje do vesničky

Valy - jsou především známé velkými trhy se vším možným (ty jsou hlavně o víkendech), hned za železničním přejezdem je zmrzlina a cca po dalších 100 metrech odboč vpravo na Veselí směr Heřmanův Městec. Není tam sice Top asfalt, ale pěkný zatáčky a krajina. Za obcí Veselí jsou

Zámek Choltice  Choltická obora

Choltice - a tady ti doporučujeme sjet, najdeš tam zámek s moc pěknou zahradou, s oborou a s hospůdkou. Po odpočinku se vrať na hlavní silnici a po pár kilometrech odboč do vesnice Svinčany a pokračuj dál na

Horní Raškovice - kde najdeš Rozhlednu Barborku, která se nachází na severním okraji Železných hor, doporučujeme zajet, moc pěkný výhledy, když je dobré počasí. Jinak v bezprostřední blízkosti rozhledny prochází cyklotrasa. Pak se vrať na silnici směr

Rozhledna Barborka

Heřmanův Městec - přijedeš po silnici z kopce a vlastně ani do Heřmaňáku nepojedeš, protože na stopce se dáš doprava do kopce a po 200 metrech budeš z Heřmaňáku venku.

Svojšice - dá se odbočit vpravo za vesnicí Stojice a ve Svojšicích najdeš zříceninu tvrze.

Když se vrátíš na hlavní, tak tady začíná pár kilometrů opravdové MotoGP, mezi tím je malá vesnička Bukovina u Přelouče, ale taky rovinky a rychlé protahováky, prostě adrenalin až do Podhořan.

Podhořany u Ronova - do kterých poletíš z kopce přes Železné Hory krásnou dlouhou zatáčkou na koleni, pak tě čeká levá utažená na dvojáka a zase na koleno a když to stihneš, tak koukni doprava, kde je krásný výhled do krajiny. Pak padák dolů do vesnice a za ní opět na koleno 3 luxusní zatáčky, pozor ta druhá je odkloněná na druhou stranu a hodně utažená (na prostředku je horší povrch). Když sjedeš dolů, tak opatrně, za prvním hupem jsou dvě vedlejší do vesnic, tam dej bacha plechovkáři občas překvapí. Pak dej plnej a užívej rychlost cca 3km, tady se to dá otevřít na MAX :) Přiletíš přes mostek do Vrdů a tady dej bacha, mostek je užší, ale hlavně nerovný a nadhazuje přední kolo. Projedeš Vrdy, Horní Bučice a zase můžeš dát Full Gas až do

Čáslav

Čáslavi - my ji sice objedeme po obchvatu směr Kutná Hora, ale když budeš mít čas, vjeď do původně Královského města Čáslavi, přímo do centra na náměstí, kde je moc pěkný kostel a navíc je tam pěkná procházka starým městem a kolem vody. Až pak skočíš do sedla a napojíš se zpátky na hlavní směr Kutná Hora, tak 100% nezapomeň v Hlízově odbočit doleva a pak přes koleje cca 2 kilometry, protože hned za cedulí Kutná Hora vlevo je naprosto neskutečná a úžasná točená zmrzlina i s posezením a točí ji tam skvělej motorkář tělem i duší "Luboš", nad boudou má pověšenou motorku :)

...no a to je vše, příští týden si dáme třeba nějakou pohodovou delší trasu na celý den nebo víkend a nebo třeba .... no uvidíme?