Pozvánka na závody v Hořicích

Chceš vědět o nejlepších místech na koukání na motocyklových závodech v Hořicích? ...

Vstupné

trať + paddock (pátek až neděle) ... 450 Kč

trať - pátek zdarma
      - sobota dospělí 100 Kč (děti 40 Kč)
      - neděle dospělí 200 Kč (děti 50 Kč)
      - víkendové vstupné sobota + neděle 250 Kč

paddock má jednotné vstupné platné pro všechny dny - (pátek+sobota+neděle) 200 Kč (vstupenky do Paddocku platí pouze se vstupenkou na trať)

Parkování a uzavírka trati

Parkování je převážně zajištěno ve městě Hořice. Největší plocha je přímo na náměstí. K zaparkování automobilu či motocyklu lze také využít ulici Riegrova, která je pro parkování dostatečně dlouhá. Zaparkujete a máte doslova pár metrů k závodní trati. Krásnou procházkou, sice do kopce, se dostanete do centra dění, tedy k parkovišti závodních strojů.

Závodní trať se v oba dny uzavírá v 7.30 hodin ráno a to pro jakýkoliv běžný provoz ! Povolen vjezd mají pouze vozy pořadatelské a vozy se speciálním označením. Takže pokud chcete svůj motocykl zaparkovat někde poblíž depa, musíte si přivstat. 

Program sobota: (předběžný harmonogram - může se měnit)

08:30 - 09:00   1. měřený trénink   SP 125
09:15 - 09:45   1. měřený trénink   Do 600
10:00 - 10:30   1. měřený trénink   GP 125 + CRR 250
10:45 - 11:15   1. měřený trénink   TWIN
11:30 - 12:00   1. měřený trénink   Nad 600
12:15 - 12:45   1. měřený trénink   Supermono
12:45 - 13:30        přestávka
13:30 - 14:00   2. měřený trénink   SP 125
14:15 - 14:45   2. měřený trénink   Do 600
15:00 - 15:30   2. měřený trénink   GP 125 + CRR 250
15:45 - 16:15   2. měřený trénink   TWIN
16:30 - 17:00   2. měřený trénink   Nad 600
17:15 - 17:45   2. měřený trénink   Supermono

Program neděle: (předběžný harmonogram - může se měnit)

09:00    slavnostní zahájení

na trať      zahř.kolo      START      počet kol      třída
10:00       10:10           10:15           9            SP 125
11:00       11:10           11:15          11           Do 600
12:10       12:20           12:25           9            GP 125 + CRR 250
13:10       13:20           13:25          10           TWIN
14:20       14:30           14:35          11           Nad 600
15:30       15:40           15:45          10           Supermono

Nejzajímavější místa závodu

Jezdec týmu MOTOJOMAX REJSING Walii, účastník závodů na přírodních okruzích, pro tebe vybral ta nejlepší místa, kde je nejzajímavější se dívat na závody v Hořicích:

 

"Áčko. První místo co jsem vybral a hned velká pecka. Přesně jak je písmeno A se dá sednout na vyvýšený kraj a jezdce máte před sebou jak na dlani. Zatáčka se jmenuje Pearsonova, protože se tam hodně moc vykrešoval Mr. 36. Naštěstí přežil, ale na závodění to už nejspíše nikdy nebude. Tohle místo má kouzlo v dokonalým profilu zatáček. Jezdí se tu jako na autodromu na sto procent. Hodně srdcový místo! Navíc v prvním kole se tu bojuje loket na loket.

 

Béčko. Zatáčka U Nálevků. Není tady moc prostoru pro diváky, ale pokud se sem dostavíš hodně brzy, máš o parádní podívanou postaráno. Výjezd z lesa a pravá na rovinu dolů do města, to jsou velký bomby. Ale pozor na věc. Sem tam se tady někomu splaší motorka a to je pak velká divočina. Kamil Holán by mohl vyprávět.

 

Céčko. Další místo jako hrom. Tvrdé brzdy po sešupu do města a krásné souboje na brzdách. Navíc jako bonus výjezd do náměstí. Tenhle pravej vingl miluju a Ty si ho jako divák zamiluješ taky. Je to tu hodně obložené měkkými žoky a je to třeba.

 

Déčko. Doslova porno pro fotografy. Táhlá levá Na Jabloňáku, která se jede krásně pod plynem, bo je trochu do kopce, koleno na obrubáku a hlava pár centimetrů od rohu plotu. Pokud najdete místo (bývá tu plno), tak perfekt pokoukaná.

 

Éčko. Vodojem. Pomalá a hodně zrádná odkloněná zatáčka. Navíc Mekka party Vodojem Team. Tady dokáží udělat takový rachot, že je to slyšet i přes řev motorů.

 

Efko. Horizont U Křížku. Nejvyšší bod hořické tratě a nejvíc o koulích místo co znám. Na vytočenou pětku se řítíš do tmy lesa přes horizont a do mírné pravé. Tohle místo splňuje všechny parametry pro Peklo a jako divák to vycítíš. Komu tady nepadne brada, je ze železa. Dobré místo na sledování najdeš za horizontem vlevo tak, abys viděl na přijíždějící jezdce.

Géčko. Průjezd mezi Lošánkou a Lukaveckým vracákem. Sem jsem jezdil v dobách, kdy by mne ani nenapadlo, že někdy Hořice pojedu. Krásně technická pasáž, kde se vymetají kolenama mravenci z trávy. Jezdí se tu za tři do omezovače. Optimální místo je tam, kde je písmeno. V Lukaveckým vracáku se i dost často bojuje o pozice na brzdách.

 

Háčko. Tady jsem v roli diváka strávil několik ročníků při sobotních kvaldách. Je tu přírodní vyvýšená tribunka s dokonalým přehledem o dění v Šafránkově esíčku. To je kouzelná překlapávačka pravá levá a před tím ostré brzdy. Bývá tady hodně lidí, a pokud sem zavítáš, počítej s ostrým sluncem, takže nejlépe se slunečníkem. Ovšem pokud svítí a neleje.

 

Íčko. Kudrnáčova točka. To je poslední zatáčka okruhu, ale spíše než zatáčka to je pravá naváděčka na cílovku. Tady se nebrzdí, tady se drží plyn a modlí, aby to kujva vyšlo. Když se na tomhle místě koukám na závodníky, vždy mi to připomene závody bobů v korytech. Plný pecky proti svahu! Koukat samozřejmě zase z písmena.

 

No a kde se tedy dívat, kde to naplno prožít? Hele Hořice jsou tak náročný, specifický a rozmanitý okruh, že je tu mnoho nádherných míst. Nejlepší je v sobotu obšlápnout více prostorů a na neděli něco vybrat dle sebe. Pokud se Ti některé z mnou vybraných míst zalíbilo, máš favorita, ale třeba se zamiluješ i jinde. V každém případě je velkou výhodou, že okolo Hořické trati je vždy plno stánků s jídlem i pitím. Žádné hluché zóny. Přeju supr zážitek."