Technologie švů
Co je na švech tak zajímavého, že si zaslouží celý článek? Laik si klepe na čelo, ale odborníci už ví kam míříme. Švy se totiž nerozdělují podle toho jakou barvou nitě jsou šité, ale na jednoduché, dvojité a dokonce trojité. Každý má své výhody a ty se Ti pokusíme přiblížit.
Jednoduchý šev
Z hlediska bezpečnosti naprosto nedostačující. Tento šev se nehodí na exponovaná místa nebo na místa, kde při pádu předpokládáme kontakt s vozovkou. Při klouzání po asfaltu totiž nit shoří a jak je ze schématu švu patrné, celá konstrukce se rozpadne. Na místě švu je náhle díra a pak už kloužeme ne po kůži hovězí nebo klokaní, ale po té své a to není zrovna příjemné.
Jednoduchý šev Pozor, toto není dvojitý šev, jenom dva jednoduché vedle sebe.
Dvojitý šev
Z názvu plyne, že to bude něco lepšího a opravdu je. Ze schématu je jasné, že když se probrousí zvenčí viditelná podpůrná nit, systém drží pohromadě díky hlavní niti, která je chráněna přehnutou kůží. Používá se tam, kde je kontakt s vozovkou při pádu úplně běžný. A tím myslím úplně všechna místa :o)) Dvojitý šev by měl být na kombinézách i kožených bundách samozřejmostí.
Trojitý šev
Tento šev je nejnáročnější na výrobu, a proto ho nevidíme tak často. Na pohled vypadá asi nejlépe, je pevný stejně jako dvojitý, ale mnohem pohodlnější. Proč je pohodlnější - je vidět na schématu, je totiž plochý. Pro tuto vlastnost se používá na zádech, loktech, v rozkroku nebo na kostrči. Především u závodních kombinéz, kde je pohodlí nezbytné, najdeme trojitý šev v hojné míře. Kombinézy 4SR mají tento šev na všech exponovaných místech.
Trojitý šev po pádu, nit zmizela, ale komboška drží pohromadě. Trojitý šev rukávu po pádu, BRNO 2009, MČR
Test Kevlarových JEANS 4SR
Nedávno proběhl test odolnosti kevlarových Jeans 4SR. Parta nadšenců z Tuningmoto celou akci řádně promyslela a dala kalhotám zabrat. Fotky a celou reportáž si můžeš přečíst ZDE. Tyto motokalhoty 4SR najdeš v našem e-shopu .
Co vydrží kombinéza 4SR
Chceš vidět co vydrží kombinéza, dřív než si ji koupíš? Tak s tím ti můžeme hravě pomoci. Náš vývoj se zakládá především na testování výdrže při pádech na závodních tratích. Z bohatých a hlavně vlastních zkušeností při testování našich výrobků víme, že pouze skutečně kvalitní výrobek dokáže zachránit.
Tady ti ukážeme něco opravdu extra !
Lukáš Pešek odolnost své 4SR motocyklové kombinézy poprvé vyzkoušel ve španělském Jerezu. Byl to třetí start českého jezdce mezi elitou jezdců silničních závodů motocyklů. Bohužel zde nebylo Lukášovi souzeno spatřit šachovnicový prapor. Po uklouznutí přední pneumatiky vyletěl mimo trať.
Jak to, vypadá když sebou sekneš na běžné silnici, jsme ti zatím předvést nemohli. Zachytit nehodu v drsné realitě silničního provozu je totiž úkol nelehký, ale nám se to podařilo. Koukni na fotky a snadno si uděláš představu, proč je nutné investovat do kvalitního oblečení, vybaveného trojitými švy, které drží i po probroušení vnějších nití. Jak by asi dopadl tento típek kdyby jel v kraťasech a tričku...