Testy motooblečení 4SR

Technologie švů

Co je na švech tak zajímavého, že si zaslouží celý článek? Laik si klepe na čelo, ale odborníci už ví kam míříme.  Švy se totiž nerozdělují podle toho jakou barvou nitě jsou šité, ale na jednoduché, dvojité a dokonce trojité. Každý má své výhody a ty se Ti pokusíme přiblížit.

Jednoduchý šev
Z hlediska bezpečnosti naprosto nedostačující. Tento šev se nehodí na exponovaná místa nebo na místa, kde při pádu předpokládáme kontakt s vozovkou. Při klouzání po asfaltu totiž nit shoří a jak je ze schématu švu patrné, celá konstrukce se rozpadne. Na místě švu je náhle díra a pak už kloužeme ne po kůži hovězí nebo klokaní, ale po té své a to není zrovna příjemné. 

516517

Jednoduchý šev                                                                                    Pozor, toto není dvojitý šev, jenom dva jednoduché vedle sebe.   

 

Dvojitý šev
Z názvu plyne, že to bude něco lepšího a opravdu je. Ze schématu je jasné, že když se probrousí zvenčí viditelná podpůrná nit, systém drží pohromadě díky hlavní niti, která je chráněna přehnutou kůží. Používá se tam, kde je kontakt s vozovkou při pádu úplně běžný. A tím myslím úplně všechna místa :o)) Dvojitý šev by měl být na kombinézách i kožených bundách samozřejmostí. 

520521
 Dvojitý šev                                                                                                                                                          Trojitý šev

 

Trojitý šev

Tento šev je nejnáročnější na výrobu, a proto ho nevidíme tak často. Na pohled vypadá asi nejlépe, je pevný stejně jako dvojitý, ale mnohem pohodlnější. Proč je pohodlnější - je vidět na schématu, je totiž plochý. Pro tuto vlastnost se používá na zádech, loktech, v rozkroku nebo na kostrči. Především u závodních kombinéz, kde je pohodlí nezbytné, najdeme trojitý šev v hojné míře. Kombinézy 4SR mají tento šev na všech exponovaných místech.

522(1)20090530_175351_0_1024x768
Trojitý šev po pádu, nit zmizela, ale komboška drží pohromadě.                                       Trojitý šev rukávu po pádu, BRNO 2009, MČR
 
20090530_175534_0_1024x768
Trojitý šev na sedací části kombinézy po pádu a 30 metrech dření o asfalt, BRNO 2009

Test Kevlarových JEANS 4SR

Nedávno proběhl test odolnosti kevlarových Jeans 4SR. Parta nadšenců z Tuningmoto celou akci řádně promyslela a dala kalhotám zabrat. Fotky a celou reportáž si můžeš přečíst ZDE. Tyto motokalhoty 4SR  najdeš v našem e-shopu .

Co vydrží kombinéza 4SR

Chceš vidět co vydrží kombinéza, dřív než si ji koupíš? Tak s tím ti můžeme hravě pomoci. Náš vývoj se zakládá především na testování výdrže při pádech na závodních tratích. Z bohatých a hlavně vlastních zkušeností při testování našich výrobků víme, že pouze skutečně kvalitní výrobek dokáže zachránit.

Tady ti ukážeme něco opravdu extra !

Lukáš Pešek odolnost své 4SR motocyklové kombinézy poprvé vyzkoušel ve španělském Jerezu. Byl to třetí start českého jezdce mezi elitou jezdců silničních závodů motocyklů. Bohužel zde nebylo Lukášovi souzeno spatřit šachovnicový prapor. Po uklouznutí přední pneumatiky vyletěl mimo trať.

4SR MotoGP Pesek Czech crash 14SR MotoGP Pesek Czech crash 2

4SR MotoGP Pesek Czech crash 34SR MotoGP Pesek Czech crash 4

Jak to, vypadá když sebou sekneš na běžné silnici, jsme ti zatím předvést nemohli. Zachytit nehodu v drsné realitě silničního provozu je totiž úkol nelehký, ale nám se to podařilo. Koukni na fotky a snadno si uděláš představu, proč je nutné investovat do kvalitního oblečení, vybaveného trojitými švy, které drží i po probroušení vnějších nití. Jak by asi dopadl tento típek kdyby jel v kraťasech a tričku...

20090909_122935_0_800x60020090909_122945_0_800x600

20090909_123133_0_800x60020090909_122955_0_800x600

20090909_123010_0_800x60020090909_123021_0_800x600

20090909_123221_0_800x60020090909_123252_0_800x600

20090909_123340_0_800x60020090909_123441_0_800x600

20090909_123500_0_800x60020090914_120247_0_800x600

20090909_123507_0_800x600