Jomaxácké motovýlety XIII. na sever Čech a Moravy

...začíná sezona výletů a dovolených. I my jsme začátkem června vyrazili na třech motorkách na tři dny. Pro inspiraci posíláme report :)

1.den

motovyletTrasa prvního dne

Vyrážíme z Kutné Hory, což je bývalé Královské město a již dlouho je v UNESCU. Jenom návštěva tohoto města by ti zabrala minimálně týden a stojí opravdu za to :) Staré město je úžasně opravené včetně parků a večer osvícené staré památky se zahradami nemají chybu. No a návštěva jednoho z nejlepších koktejl barů v ČR Barborská je jenom třešničkou na dortu (najdeš ho kousek od Chrámu svaté Barbory).

My se ale chystáme na sever... Sraz máme, jak jinak, než u benzínky. Plníme nádrže nechutně drahým benzínem, nasedáme a míříme z Kutné Hory na Nové Dvory, kde hned za cedulí se dáme doleva a pěknými zatáčkami se dostaneme do Záboří n./Labem a pak mostem přes řeku do Týnce n./Labem směrem na Krakovany. Pak projíždíme mezi lesy pár vesnic, až se dostáváme k Hradecké dálnici, kterou nadjedeme a valíme na Chlumec n./Cidlinou, kde na prvním kruháči se dáváme první odbočkou doprava a na další křižovatce pod kopcem doleva, směr Nový Bydžov. Přejíždíme dost rozbitý žel.přejezd, za kterým v kopci po levé straně je parádní velký dětský park. Za cedulí je pár pěkných táhlých zatáček, které tě dovedou do vesnice Nepolisy, kde je bohužel objížďka, která nás sice vede doleva, ale volíme kratší a lepší objezdnou trasu doprava na Mlékosrby, Mělník, Humburky, za kterými se dostáváme na konec Nového Bydžova, kde přejíždíme hlavní silnici na Králíky a pak pokračujeme pěknými zatáčkami s dobrým povrchem směr Hořice. Náš cíl v Hořicích je muzeum motocyklových závodů Gustava Havla, které sídlí vpravo nad náměstím v místním zámku. Ale to by nebyly Hořice, abychom si nejdříve neprojeli celou závodní trať :) Po projetí jedeme do zmíněného muzea, kde se dá na motorce zaparkovat až přímo u vchodu do Muzea (je to vlastně hned za vraty vlevo). Sesedáme a už nás vítá pohodový pán, platíme pouhých 50,- Kč za osobu, odkládáme si věci na věšák a hurá na prohlídku. Vážení, kdo miluje Road Racing a má rád historii těchto závodů, tak si přijde určitě na své. Nádherné motorky, dobové fotografie, popisky, oblečení a navíc síň Slávy 120let motoristických závodů je fakt pecka.

motovylet_ (22)Muzeum v Hořicích

motomuzeum_hořiceGustav Havel a mnoho dalších závodníků v muzeu nesmí chybět :)

motovylet_ (16)A jak vypadá tvoje moto dílna?

No nic, musíme frčet dál, náš cíl dnešní cesty je Malá Úpa v Krkonoších. Skáčeme na motorky a frčíme do kopce k věži, kde je start 300 zatáček Gustava Havla a pokračujeme dál z kopce zatáčkami na Miletín, a protože nechceme jet po hlavní silnici, odbočujeme na Bílou Třemešnou. Trochu jsme se hned po odbočení lekli povrchu silnice, ale je to jenom pár desítek metrů a pak už je to v pohodě, takže pokračujeme a cca po 2km se napojujeme na silnici, která nás vede do vesnice Mostek a dále pokračujeme na Hostinné, Rudník, Svoboda n./Úpou, Horní Maršov (tady nás bohužel přibrzdil semafor, protože jak jsme pak průjezdem zjistili, dělají tam tři nové mosty za sebou a to bude asi chvilku trvat). Je to sice zdržení, ale trochu odpočinku nám neuškodí. Po projetí odbočujeme hned doprava na Malou Úpu. Na konec dne je to parádní svezení v údolí řeky Úpy, které tě pak vyhodí na krásně posekané paseky s opravenými chalupami. Blížíme se do cíle k Pivovaru Trautenberk, kde parkujeme a jdeme se ubytovat. Zvenku to sice vypadá obyčejně, ale pokoje jsou po rekonstukci parádně zařízené, včetně koupelny se sprchou. My se ale už těšíme na večeři a pořádně vychlazené místní pivo Trautenberk :)

vylet_na_motorce_krkonoseMalá Úpa nás vítá

motovylet_ (1)Parádní ubytování v penzionu Trautenberk :)

motovylet_na_moravu (6)Tak ten výhled na Sněžku nemá chybu :)

motovylet_trautenberkPivo zasyčelo, takže jsme ho ani nestihli vyfotit :)

2.den

motovylet_den_druhyTrasa druhého dne

Vyrážíme ráno v 9 po vydatné snídani do údolí na Trutnov. Cesta údolím je opět parádní, pak sice za Horním Maršovem přijde trochu nezáživný sjezd do Trutnova, ale dá se to vydržet. Projíždíme Trutnov a míříme na Úpici, Červený Kostelec a Náchod. Průjezd Náchodem také není moc příjemný, jelikož je to Tranzit do Polska, ale cca za 10 minut vyjíždíme z Náchoda a v kopci se řadíme do levého pruhu a odbočujeme na Nové Město n./Metují, kde nás čeká pěkná a široká silnice na předjíždění. Za Novým Městem odbočujeme z hlavní trasy na Slavoňov a pokračujeme po okresní silnici do Olešnice v Orl.horách a Deštné v Orl.horách, za kterým odbočujeme doleva a jedeme po hranici s Polskem přes Orlické Záhoří a dolů na Bartošovice, kde se dáváme doprava na Rokytnici v Orl.horách. No a blížíme se pomalu k Žamberku, kde nás čeká návštěva Muzea starých strojů a na to se hodně těšíme. Máme ještě chvilku čas, tak zastavujeme v Žamberku u nové Benziny na občerstvení, kde probíráme zážitky z dnešní cesty. Po krátkém odpočinku vyrážíme k Muzeu, kde na nás už čeká průvodce, natěšený starší pán v důchodovém věku. Sesedáme, představujeme se navzájem a už teď víme, že to bude stát za to :) Kdyby totiž aspoň polovina důchodců v naší krásné zemi měla optimismus jako tento pán - to by nám bylo hej. No nic, odkládáme helmy a věci do skladu a můžeme vyrazit na dvouhodinovou prohlídku. Přátelé, jestli jste milovníky techniky, tak tady si opravdu užijete, nebudete vědět, kam dřív koukat a znalosti pana průvodce Vás určitě ohromí. Není to totiž jenom muzeum strojů, aut a motorek, ale ve spodních halách opravují a vyrábí parní lokomotivy. No co ti máme povídat, byli jsme tam nakonec 2,5 hodiny a nechtělo se nám ani odjíždět :))

Tato stará fabrika totiž jednou totálně vyhořela a zbyly z ní pouze obvodové zdi. Dneska to mají čeští majitelé, srdcaři, kteří to dávají už 12 let dohromady a udělali tam obrovský kus práce a velká pecka je, že  se jim podařilo letos získat dotaci z evropských fondů, která by měla stačit na kompletní revitalizaci této továrny. Za dva roky to má být hotové jako muzeum, kde budou jezdit i parní lokomotivy a bude to skutečně nádhera.

Jeď se tam podívat, stojí to opravdu za to !!!

muzeum_starych_strojuParádní muzeum starých strojů fakt stojí za návštěvu :)

No a my startujeme mašiny a pokračujeme za Žamberkem po pěkné silnici na Líšnici a dále na Mladkov a Králíky, dolů na Červenou Vodu, Olšany, Bludov, Šumperk a Velké Losiny, kde zastavujeme v místní vyhlášené Pralinkárně. Jelikož je už dost hodin a chceme stihnout večeři v cíli cesty Javorníku, dlouho se nezdržujeme a valíme do skvělých zatáček na Červenohorské sedlo, kde už nebyl takový provoz a parádně jsme si to užili :) Sjíždíme do Bělé pod Pradědem a čeká nás mrdačka cca 20minut přes Jesenik, Českou Ves a Písečnou, kde odbočujeme na Supíkovice a tam nás čeká úžasných cca 30km klikatých silnic s parádním povrchem po hranici s Polskem směr na Vindavu, Bernartice a poslední město před hranicí a cíl cesty Javorník. Ubytování jsme si zajistili v Hotelu pod zámkem, nečekali jsme za 500,- Kč na osobu nic extra, ale o to víc nás to překvapilo, ideální místo pro bandu motorkářů. Výborná obsluha, výborný jídlo, včetně snídaně (cena cca 100,- Kč). Pokoj menší, ale se sprchou i záchodem, dokonce i s televizí a venku parádní posezení.

No nacpali jsme se parádně, jo a jinak točí Plzeň :)

motovylet_na_moravu (1)Ubytování v Javorníku

motovylet_na_moravu (5)Nádherný výhled od zámku

motovylet_moravaZámek v Javorníku

3.den

trasa_tretiho_dneTrasa třetího dne

Ráno po skvělý snídani odjíždíme stejnou trasou jako večer, až na ty jednosměrky, které nám trochu zamotaly hlavu :) Takže pokračujeme na Vidnavu a dále po hranicích s Polskem na Mikulovice, Zlaté Hory. Bohužel dneska to bude jenom o ježdění, protože se musíme vrátit domů dříve než jsme původně počítali, proto zkracujeme trasu a dáváme se doprava na Vrbno pod Pradědem se zastávkou na kafčo v Lázních Karlova Studánka. Pak pokračujeme na Malou Morávku a do Rýmařova. Projíždíme Rýmařov a míříme na Šumperk, Bludov, Olšany, za kterými začíná parádní zatáčkovitý úsek, který vede přes Bukovice, Štíty a končí v Lanškrouně. Za Lanškrounem volíme rychlou trasu na Svitavy, Polička, Hlinsko, Ždírec, je to samá rovina, ideální pro čopraře nebo pro střelce. Původně jsme chtěli jet zajímavější trasu, a to z Lanškrouna na Ústí nad Orlicí, pak dolů na Litomyšl, Nové Hrady, Skuteč, Chrást, Chrudim a Kutnou Horu :)

No nic, máme už v hlavě další motovýlet po jižních Čechách, tak až to projedem, dáme vědět.

Fajn léto všem a kolama dolů

JOMAXÁCI

Sleduj nás taky na facebooku nebo na instáči s hashtagem #motojomaxcz.  V případě jakýchkoliv dotazů piš info@motojomax.cz nebo volej Marťase 606 610 227

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

facebook_motojomax  logo_instagram_male   linkedin_motojomax        youtube-1837872_640